A Bike Europe májusi cikke szerint a piacot meghatározó németországi kerékpár-eladások gyors növekedést mutatnak, miután megnyitottak az üzletek a koronavírus válság korlátozó intézkedéseinek lazítása után.

A megugrás oly mértékűnek tűnik, hogy nem csak kompenzálhatja a válság miatti kiesést, hanem hosszabb időtávon az éves eladás is pozitív tendenciát mutathat a korábbi évekhez képest. A megnövekedett e-bike eladások nemcsak a szabadidős szegmensben mutatkoznak, hanem a városi kerékpárok terén is. Utóbbi jelenség azért is tapasztalható, mert – ahogy Európában több országban, városban, így Magyarországon és Budapesten is – az önkormányzatok ideiglenes kerékpársávokat és kerékpáros infrastruktúrát fejlesztettek alternatívaként a koronavírus miatt kockázatos közösségi közlekedési módok helyett. Az elektromos rásegítéses pedelec bringák pedig azok számára is alternatívát jelentenek, akiknek fizikailag nehézséget okoz a tekerés, különösen emelkedőkön.

Újabb „e-bike bumm” küszöbén állunk tehát, amit egyes magyarországi kerékpárüzletek eladási adatai is alátámasztanak. Nyugat-Európában pedig már az a tendencia sok bicikliboltban, hogy abszolút szám szerint is több elektromos rásegítéses bringa talál gazdára, mint hagyományos kerékpár. Gyártói oldalon sajnos nem ilyen rózsás a helyzet, hiszen a válság alatt nem csak az európai összeszerelő-üzemekben és raktárakban nem dolgoztak, hanem a távol-keleti gyártás is leállt, akadozik az alkatrészek érkezése, nem készülnek el az új bringák, amikre igény lenne a vásárlói oldalon. Így kérdésessé vált, hogy az üzletek meddig lesznek képesek kiszolgálni a megnövekedett fogyasztói igényt. Hosszú távon azonban csakis pozitívan értékelheti a szakma, hogy minél többen szeretnének kerékpárra ülni.

X