2022, Július

31júl.10:0018:00Bringázz velem a hartai Dunapartra - Tekerj a Zöldbe!10:00 - 18:00 Kalocsa, Városi sportpálya bejárata60 km

Időpont

(Vasárnap) 10:00 - 18:00

Helyszín

Kalocsa, Városi sportpálya bejárata

További információk

Túra hossza : 60 km
Ideje :8 óra
Kalocsáról a városi Sportpálya (KSE) elől indulunk 10 órakor. Foktőig kerékpárúton megyünk, majd Dunapatajig kisforgalmú, aszfaltozott országúton folytatjuk a tekerést. Közben Gédelakon, a falu főterén pihenünk, kulacsot töltünk ártézikútból. Ordason az utunk egy nevezetes tölgyfa mellett halad el, a legenda szerint II. Rákóczi Ferenc is megpihent alatta, mi is ezt fogjuk tenni. A fa 20 méter magas, kora a hagyomány szerint 700 év. Dunapatajtól kerékpárúton haladunk végig a célunk eléréséig, a hartai Dunapartra. Különleges a Dunának ezen szakasza, a partszakasz-szigetek természetes képződményei, növény és állatvilága. A magasabb ártéri szinteken fűz-nyár facsoportokkal tarkított égeresek és szil-kőris-tölgy facsoportokkal tarkított égeresek és szil-köris-tölgy ligeterdők alakultak ki. Ezek alatt fogunk egy hosszabb pihenőt tartani, illetve jó idő esetén fürdünk a Duna ezen csodás partszakasz strandján. Evés, ivás lehetősége adott. 16 órakor indulunk vissza a fent leírt utvonalon. Odafelé menet közben is lehet csatlakozni, (pl Foktő, Benedek, D.pataj), irjatok rám, és az időpontokat egyeztetjük. Érkezés 18 óra felé.
A túra ingyenes, kortól erőléttől függetlenül is teljesíthető. A túrát családoknak is ajánljuk. A túra kerékpár úton és aszfalton halad. Az időjárási viszonyoktól és a csoport haladási sebességétől függően a túravezető az útvonal módosítás jogát fenntartja. A túrán mindenki saját felelősségére vesz részt.
A kerékpártúra a Tekerj a Zöldbe! túrasorozat része, ami a Magyar Kerékpáros Turisztikai Szövetség és az Aktív Magyarország támogatásával valósul meg.