2022, Október

02okt.10:0014:00Denevérek nyomában10:00 - 14:00 Komló, Lidl parkoló, Komló, Tröszt utca 1, 730055 km

Időpont

Útvonal: Komló-Bodolyabér-Abaliget-Orfű-Magyarszék-Komló
Táv: 55 km
Szint: 660 m
Vasárnap reggel a Lidl parkolóból az Altáró utcán eltekerünk Mecsekjánosiba egészen a kerékpárútig, innét kerékpárúton folytatjuk utunkat Magyarszékig. Jobbról láthatjuk a legújabb tavunkat, mi csak Burri-tónak vagy Barátúri-tónak hívjuk. A kellemes sík, magyarhertelendi szakasz után hosszú, nyújtott emelkedőn feltekerünk Bodolyabérre. A mászás jutalma a gurulás lesz, ezzel a lendülettel át is gurulunk a bájos kis falun. A kereszteződésben, ahol ismét egy csodás tavat fogunk látni, sok tavirózsával, balra fordulunk és ismét mászunk, gurulunk, mászunk. Hiába a Mecsek már csak ilyen. Összesen 35 km tekerés után már meg is érkezünk Abaligetre. Abaligeten 2 tó, 1 cseppkőbarlang és 1 denevérmúzeum vár ránk.
A barlangban túrázás különleges élményt fog nyújtani mindenkinek. Csodás cseppkő képződményeket, mesés formációkat láthatunk.
Pihenés, nézelődés, frissítés után tekerünk (mászunk) tovább Orfűre, ahol ismét 2 csodás tavat láthatunk. Orfűről Magyarhertelend felé megyünk haza, azon az úton, amerről reggel indultunk.