2022, Augusztus

12aug.19:0022:00Fedezzük fel együtt Kalocsa és környéke éjszakai fényeit, Tekerj a Zöldbe!19:00 - 22:00 Kalocsa, KSE pálya bejárata30 km

Időpont

(Péntek) 19:00 - 22:00

Helyszín

Kalocsa, KSE pálya bejárata

További információk

Teljesítendő táv: 30 km Menetidő: 3 óra
Gyülekező:Kalocsán, a városi sportpálya előtt (Vörösmarty úti bejárat)

Kalocsán, a városi sportpálya előtt (Vörösmarty ut) gyűlekezünk és indulunk 19 órakor. Foktői bringaúton haladunk a Dunapart felé, ahol jobbra fordulunk és a gáton pár száz méter tekerés után az újonnan épülő Duna hidat vehetjük észre. Így, fél kész állapotában ijesztő monstrumnak tűnik. Innen visszafordulunk és a meszesi Dunapart felé tekerünk tovább a gáton.( eurovelo 6). Közvilágítás ezen szakaszon nincs, így csak a szentjános bogarak, a csillagok és mi fogunk az éjszakába világítani. Meszesnél a Kék Duna vendéglőnél megállhatunk, ha a csapat igényli. Kalocsa felé vesszük az irányt a Kalocsa-Meszes bringaúton. Innen már gyönyörűen látszódnak Kalocsa fényei. A szépen kivilágított és felújított Főszékesegyházat valamint az Érseki Kastélyt a Vajas csatorna partján közelítjük meg. A Főszékesegyház barokk templomterén röviden áttekintjük az Érseki Kastély, könyvtár, székesegyház történelmét..Ezután az érsekkert főbejárata felé vesszük utunkat, ahol hangulatos lámpionsor, és színesen kivilágított szökőkút mellett tekerünk el. A hatsó bejáratnál hagyjuk el a város legnagyobb szabadidőparkját. A városi sportcsarnok mellett elhaladva a Lidl felé vesszük sz irányt és hagyjuk el a várost. az 51-es úton, 150 m után jobbra fordulunk egy elhagyatott, de jó minőségű aszfaltozott útra. Kitekerünk Negyvenszállásig kerékpárúton, és onnan visszafordulunk, de előtte a csillagképeket böngésszük a remélhetőleg tiszta égbolton. 22 óra felé érkezünk a Schöffer torony lábához, melynek monumentalitása méltó zárása az izgalmasnak ígérkező kirándulásunknak.
Utunk közel fele közvilágítás nélküli úton halad, igy kérek minden résztvevőt, hogy világítással felszerelt kerékpárral jöjjön.Akinek nincs láthatósági mellénye, illeteve pólója, annak most is, mnt eddig is én biztosítok.
A túra ingyenes, kortól, erőnléttől függetlenül teljesíthető, család barát. Mindenki saját felelősségére vesz részt a túrán. A kerékpártúra a Tekerj a Zöldbe! túrasorozat része, ami a Magyar Kerékpáros Turisztikai Szövetség szervezésében és az Aktív Magyarország támogatásával valósul meg.